Vårt mål är att kunna erbjuda dig som kund en trygg och framtidssäkrad förvaltning. Genom att byta ekonomisystem, där vi också skapar ett enhetligt system inom alla HSB-föreningar i landet, säkerställer vi att vi kan leverera en ekonomisk förvaltning av högsta kvalitet.
Då vi övergår till ett HSB-gemensamt ekonomisystem så kommer även kontoplanen att ändras för att se likadan ut i hela Sverige, vilket innebär att vissa konton kommer att få nya namn. Du som användare kommer märka att det finns färre antal konton, och mer renodlade kategorier, men detta är inget som påverkar er brf-ekonomi på något sätt.
Utöver att ekonomisystemet i sig blir mer effektivt, så möjliggör det också nya smarta e-tjänster i Mitt HSB. Dessa tjänster kommer att lanseras löpande, och vi hoppas att de ska bidra till att underlätta styrelsearbetet ytterligare.
Vi vill återigen påminna om det kommande fakturastoppet, och att ni behöver ha attesterat alla leverantörsfakturor senast den 27 november. Se till att ni har attesterat samtliga fakturor i tid, för att vara säkra på att inga fakturor ligger obetalade i systemet innan tjänsten stängs ned.
Alla fakturor med förfallodatum t.o.m. 13 december betalas ut i den 29 november.
Alla fakturor med förfallodatum efter 13 december kommer att lagras och görs tillgängliga i attestflödet från den 5 december och betalas enligt ordinarie förfallodatum.