HSB Felanmälan

Om någonting går sönder i din lägenhet och du behöver hjälp, kan du vända dig till HSB Boservice. Du avgör dock givetvis själv vem du vill anlita för reparationer i din egen lägenhet. Föreningen kräver emellertid att el- och vatteninstallationer sker fackmässigt.

Anmälningar som rör föreningens utrustning eller egendom (t.ex. läckande eller kalla element och tvättmaskiner) skall dock alltid anmälas till HSB Boservice. Om du felanmäler sådant som hör till bostadsrättsinnehavarens ansvar kommer du att faktureras för arbetet.

Observera betalningsansvaret!

Vid akuta fel som:

  • vattenläckor
  • läckande element
  • allvarliga elfel
  • stopp i köksavlopp/toaletter/tvättställ och då vatten kommer upp ur golvbrunn.


Kontakta HSB Boservice på telefon 010-442 40 00 (dygnet runt jour)
Ange alltid namn, lägenhetsnummer och adress.

Vid icke akuta fel som ska betalas av förening:

Kontakta alltid först vicevärden på telefon 010 - 177 59 00 eller via epost: vicevard@lambohov1.se

Kontakta HSB Boservice på telefon 010-442 40 00 (vardagar 8-16)
eller via web: Felanmälan

Vid icke akuta fel som ska betalas av lägenhetsinnehavare:
Kontakta HSB Boservice på telefon 010-442 40 00 (vardagar 8-16)
eller via web: Felanmälan

Fel i gemensamma utrymmen:
Fel som uppkommer i tvättstugorna, bastun, föreningslokalen, hobbyrummet, övernattningsrummen, vägbommarna och liknande anmäls till vicevärden på telefon 010 - 177 59 00 eller via epost: vicevard@lambohov1.se

Läckande vatten, stopp i avlopp och andra akutfel anmäls direkt till HSB Boservice på telefon 010-442 40 00 eller via web: Felanmälan

Att tvätten fastnat i en trasig tvättmaskin eller i mangeln, kan vara jobbigt, men det är ingen akutfel och åtgärdas därför på normal arbetstid.