Skötselgruppen

Vår förening har en skötselgrupp bestående av förtroendevalda som ansvarar för att föreningens omgivningsmiljö hålls i gott skick och ger ett trevligt inslag i vardagen.

De gröna omgivningarna vår förening forfogar över är ett trevlig inslag i vår boendemiljö. Skötselgruppen ser till att hålla dessa grönområden levande med blommor, buskar och träd genom nyplanteringar och återkommande besiktningar.

Vid eventuella skador på träd och buskar ser skötselgruppen till att detta åtgärdas. Två gånger per år anordnas skötseldagar, en på våren och en på hösten, där området städas upp och grönområdena får ett ansiktslyft.

Skötselgruppen ansvarar även för nyplanteringar av blommor och lökar, något som brukar ske årligen.

Har du frågor eller förslag är du välkommen att kontakta någon inom skötselgruppen.