Felanmälan till HSB Östergötland

29 oktober 2020 Pga Covid-19 (Corona) har information kommit från HSB Östergötland om hur felanmälningar kommer hanteras från HSB Östergötland.

Information gällande öppethållande samt felanmälningar med anledning av Coronasmittan

Spridningen av Coronaviruset sprids nu fritt i vårt samhälle och är ett tilltagande hot mot folkhälsan. Nu behöver alla hjälpas åt för att begränsa smittspridningen och värna om de som är mest utsatta samt minska trycket på sjukvården. Baserat på detta har vi beslutat vidta vissa försiktighetsåtgärder.

Möten med oss

Möten som behöver genomföras skall i första hand genomföras via telefon eller digitala kanaler. Vid de tillfällen då ett fysiskt möte behövs kommer vi att göra en avstämning avseende hälsoläget strax innan mötet.

 

Felanmälan, beställningar och garantiärenden

För att minska risken för smittspridning kommer vi att prioritera bland inkomna felanmälningar. De ärenden som vi bedömer som akuta kommer att hanteras som vanligt medan övriga ärenden prioriteras ner och vi kommer att avvakta med åtgärder.

Vid de tillfällen då ett fysiskt möte måste genomföras till exempel vid en akut reparation, kommer vi i samband med mötet att göra en avstämning avseende hälsoläget hos den som vi skall besöka. Vi kan även komma att be dig att inte vistas i samma rum som vår medarbetare.

 

Om din felanmälan inte är akut kan du med fördel använda dig av vårt felanmälanformulär

/HSB Östergötland