För er som inte kunde delta på medlemsmötet 12 okt och er som vill se så kommer minnesanteckningar från mötet här.
Plats: Ladan
Närvarande: 18 boende exkl styrelsemedlemmar
Vice ordförande Kjell Gustavsson hälsade samtliga välkommen till medlemsmötet.
• Keijo Soikkeli HSB Boservice berättade om vad de gör.
o Klipper gräs, klipper häckar, städar mm
o Vilka häckar som klipps beslutas av styrelsen.
• Hängrännor rensas under hösten 2014.
• Hängrännorna kommer bytas ut 2016.
• Fastighetsbesiktning sker en gång per år – görs i allmänhet maj-juni månad. I år noterades ca 50 punkter som behövde åtgärdas. Under sommaren åtgärdades mer än hälften av dessa av BoService.
• Fel som man finner kan man med fördel rapportera till vicevärden.
• ”Kappkörning” med gräsklippare är ej acceptabelt.
• Ventilerna i fönstren är ”borrade” och ge luft in i lägenheten.
• Måleriarbetet är avslutat och besiktning kommer att ske inom ett par veckor.
o Beslut kommer att tas av styrelsen. MEN behovet kommer att styra eventuellt utbyte.
o Besiktning av portarna kommer att göras.
• Lekplatser – besiktning av BoService och det kommer att ske kontinuerligt utbyte som beslutas av styrelsen.
• Nödsignalen i hissarna går till Hissleverantören.
• Påtalades att städningen är dålig i hissarna viktigt att se över ej ”bara” golv. Enligt avtal ska städning göras en gång per vecka.
• Värmebekymmer generellt kallt under hösten.
o Enligt uppgift är det ca 20 grader.
o Önskan att det felanmäls till vicevärden.
o Önskan om att man ser över temperaturen i lägenheterna.
o Se över ”nipplarna” – ska de tas bort?
o Förslag om att spola värmeelementsstammen.
o Se över termostaterna.
• Postlådeinstallationen.
o Det har fungerat med installationen.
o Uppmaning om att lämna in nyckelkvittensen till vicevärden.
o Dessa kommer att lämnas tillbaka till de boende efter registrering, lägges i postboxen.
• Garageportarna är nästa stora punkt i underhållsplanen 2016.
o Beslut kommer att tas av styrelsen. MEN behovet kommer att styra eventuellt utbyte.
o Besiktning av portarna kommer att göras.
• Vad är det som gör att personalomsättningen är hög på BoService?
o Tråkigt att de blivit förflyttningar.
o Beröm till en säsongsanställd på Boservice– Madeleine.
• Gästrummet kommer att renoveras under 2015.
o Avisering kommer att ske i god tid om när det kommer genomföras.
• ”Besök” i postlådan. Ung man i 20-25 års åldern.
o Tips om att sätta upp ett draperi.
• Cykelstölder i området. Uppmaning till vaksamhet.
/Styrelsen