Sök bostad/Hyr bostad: Du som intresseanmälde en hyresrätt perioden 8-10 april i Uppsala län behöver göra en ny intresseanmälan på grund av tekniskt fel.

Felanmälan

Felanmälan

I Mitt HSB kan du enkelt göra en felanmälan på din bostad eller ett gemensamt utrymme i din fastighet samt följa din felanmälan.

För dig som saknar inloggning till Mitt HSB görs felanmälan via ett formulär.

Vid akuta ärenden som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, ring vår jour på telefonnummer 010-442 40 00.

Vid frågor kan du alltid kontakta styrelsen inför en felanmälan.

Vid mindre akuta ärenden som rör din lägenhet och du behöver hjälp, kan du vända dig till styrelsen. Du kan också kontakta HSB Boservice.
Du avgör dock givetvis själv vem du vill anlita för reparationer i din egen lägenhet. Föreningen kräver emellertid att el- och vatteninstallationer sker fackmässigt.
Om du felanmäler sådant som hör till bostadsrättsinnehavarens ansvar kommer du att faktureras för arbetet. Observera betalningsansvaret!

Fel som uppkommer i tvättstugorna, bastun eller kvartersgården anmäls till styrelsen på mejl.

Vid felanmälan och frågor om kabeltv och bredband, kontakta Tele2 på telefon  90 444.

 Länk till HSB Felanmälan