Valberedningen

Valberedningens huvuduppgift är att ta fram förslag på lämpliga kandidater till styrelsen. Detta innebär att de behöver kartlägga vilka behov som finns, informera medlemmarna om vad styrelsearbete innebär samt värva eventuella nya styrelseledamöter. Här presenteras ett årshjul över valberedningens viktiga arbete.

Valberedningen nås enklast via epost valberedningen@mjardevi2.se

Kalendarium för valberedningens arbete

Augusti

Valberedningen påbörjar sitt arbete. Uppstart sker tillsammans med styrelsen, som delges valberedningens planering.

September

Valberedningen informerar nya medlemmar om hur styrelsearbetet i föreningen fungerar.

November

Uppföljningssamtal med styrelsens ledamöter. Föreningens medlemmar informeras om vilka poster som behöver fyllas.

December

Valberedningen knackar dörr hos så många som möjligt i de hushåll där inte någon redan är engagerad i styrelsen.

Januari

Valberedningen kontaktar HSB om uppräkningsprocent och uppdaterar arvodesförslaget från föregående år.

Februari

Nomineringar skickas in, inför årets föreningsstämma.

Maj

Föreningsstämma. Valberedningens förslag hanteras. Valberedning för det nya året utses.