Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

HSB Ekonomi Bas

HSB Ekonomi Bas är en stabil grund att stå på inom ekonomisk förvaltning. Ett tjänstepaket
där ni får koll på ekonomin och det administrativa och som gör det enkelt att leva upp till gällande lagar och regler. Det blir tryggt och smidigt för er bostadsrättsförening. Alla är välkomna att ta del av tjänsten, även ni som inte är medlemmar i HSB.

HSB Ekonomi Bas

Andrahandsuthyrning
Registrering av kontrakt och uppgifter samt hantering av avgift för andrahandsuthyrning.

Arvoden
Beräkning och utbetalning av arvoden.

Avisering
Avgifts och hyresavier – från garage till bostäder.

Betalningar
In- och utbetalningar bokförs löpande.

Budget och årsredovisning
Ett väl underbyggt förslag till budget för det kommande året samt ett bokslut och årsredovisning som uppfyller lagkrav.

Fakturahantering
Ett digitalt flöde av förkonterade fakturor som attesteras av styrelsen via Mitt HSB.

Inkomstdeklaration
En smidig process för godkännande, underskrift och vidarebefordran till Skattemyndigheten.

Låneförteckning
Förteckning över föreningens lån - alltid tillgänglig via kundportalen Mitt HSB.

Lägenhetsförteckning
Uppdaterad lägenhetsförteckning i enlighet med bostadsrättslagen.

Löpande redovisning
Få full koll på bostadsrättsföreningens löpande bokföring.

Posthantering
Hantering av bostadsrättsföreningens post.

Skatter
Beräkning och hantering av skatter.

Överlåtelser och panter
Enkel digital process för överlåtelser med alla inblandade parter i samma flöde och en besvärsfri, digital process för hantering av panter.

Tilläggstjänster

Skräddarsy helt enligt era behov. 

Anläggningsregister
Administration av anläggningsregister för maskiner och inventarier.

Bokningssystem
Hantering av bokningsbara utrymmen.

Deklaration fastighetstaxering
Framtagning och inlämning av fastighetsdeklaration och momsdeklaration.

Digital köhantering
Köhantering av p-platser, garage och förråd.

Digitalt styrelsestöd
Utökade e-tjänster för styrelse, medlemmar och valberedning via kundportalen Mitt HSB.

Ekonomisk rådgivning

Flerårsbudget
Framtagning av flerårsbudget.

Inre fond
Hantering av inre fond.

Kontorstjänster
Utskrifter och distribution av dokument.

Kund- och leverantörsfakturor
Kundfakturering, påminnelser, bevakning av fordringar och bestridanden.

Delårsrapport och prognoser
Redovisning av delårsrapport och upprättande av likviditetsprognos och flerårsprognos.

Lönehantering
Lönehantering till anställda.

Momshantering
Hantering av momsrelaterade frågor enligt gällande skattelagstiftning.

Tilläggsdebitering
Hantering av tilläggsdebitering.

Uppgifter personal
Betalning av skatter och arbetsgivaravgifter för personal samt hantering av kontrolluppgifter till Skatteverket.

Uppgifter till myndigheter
Sammanställning och rapportering av uppgifter till myndigheter och organisationer.

Utökad betalningstjänst
Utökad hantering av in- och utbetalningar.

Ladda ner ett informationsblad