Här felanmäler du som har hyresavtal eller är boende i bostadsrättsförening med tillgång till Mitt HSB.
Med denna tjänst kan felanmälan enkelt göras dygnet runt. När felanmälan görs i inloggat läge kan du som kund sedan följa ärendet och få statusuppdateringar i realtid via Mitt HSB. Att göra felanmälan i inloggat läge är också säkrare och kortar ner ledtiderna så att du kan få snabbare hjälp.
Du hittar tjänsten genom att logga in med BankId på Mitt HSB och klicka på Ärenden & Felanmälan i menyn.
Här felanmäler endast ni kunder som inte har tillgång till Mitt HSB.
Om du inte hittar din bostadsrättsförening eller hyresfastighet i listan betyder det att du har tillgång till Mitt HSB och ska göra din felanmälan där.
VIKTIG INFORMATION INFÖR DIN FELANMÄLAN:
Om felet är en garantiåtgärd i en nyproducerad lägenhet skickar vi ärendet vidare till entreprenören. Enligt ABT (Allmänna bestämmelser om totalentreprenad), ska entreprenören kontakta kunden så snart som möjligt, men senast efter två månader efter att ett fel har anmälts.
När ska jag göra en felanmälan?
En felanmälan gör du när något i din hyreslägenhet är trasigt och behöver lagas. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan. Om du bor i en bostadsrätt kan hjälp från HSB medföra en kostnad.
För felanmälningar i en lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan.
Kan jag lösa problemet på egen hand?
Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av:
När du fyller i formuläret för felanmälan sparar och behandlar vi personuppgifter om dig, bl.a. för att kunna hjälpa dig och för att dokumentera vår verksamhet. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter HÄR.