Om du inte hittar din bostadsrättsförening eller hyresfastighet i listan betyder det att du har tillgång till Mitt HSB och ska göra din felanmälan där.
VIKTIG INFORMATION INFÖR DIN FELANMÄLAN:
- När du gör en felanmälan kan vi komma att kontakta dig om ditt ärende. Observera då att vi ringer från ett 010-nummer. Om vi inte når dig efter tre försök kommer ärendet att avslutas och då får du göra en ny felanmälan.
- Vid felanmälan av en hushållsmaskin som spis, kyl, frys m.m. vänligen uppge modellnummer, produktnummer och serienummer. Numren hittar du på maskinen.
- Förbrukningsvaror som t.ex. lysrör, säkringar etc. ansvarar boende själv för att byta.
- Vid anmälan om för låg temperatur i bostaden, vänligen ange temperaturen. Du mäter den mitt i rummet och ca en meter från golvet. Klicka HÄR för att se en kort film om hur du går tillväga.
- Vi påbörjar normalt ärendet inom 5 arbetsdagar. Vid beställning av reservdelar som ej finns i lager kan ytterligare tid krävas innan åtgärd.
- Vid installationer och underhåll görs arbetet efter överenskommelse.
Om felet är en garantiåtgärd i en nyproducerad lägenhet skickar vi ärendet vidare till entreprenören. Enligt ABT (Allmänna bestämmelser om totalentreprenad), ska entreprenören kontakta kunden så snart som möjligt, men senast efter två månader efter att ett fel har anmälts.