HSB värnar alltid individens integritet och säkerhet och för oss är detta naturligtvis viktigt. HSB har sedan länge bedrivit ett aktivt arbete med att säkerställa att våra medlemmars personuppgifter bara behandlas när det är motiverat. Vi arbetar också aktivt för att se till att de personuppgifter som måste behandlas i vår verksamhet behandlas på ett säkert och tryggt sätt.
Vad är då en personuppgift? Det är alla sorters uppgifter som kan kopplas samman med en enskild person. Det spelar ingen roll om det är ett namn eller om det är någon annan uppgift, så länge uppgiften direkt eller indirekt kan kopplas samman med dig (t.ex. ett medlems- eller telefonnummer). De personuppgifter som HSB behandlar är sådana som behövs för att administrera ditt medlemskap i HSB, hantering av bosparande och eventuell andel i bostadsrättsförening, utskick av information m.m. HSB behandlar aldrig dina personuppgifter om det inte är tillåtet. Vi behandlar inte heller personuppgifter i större omfattning än vad som krävs i respektive fall.
Dina personuppgifter behandlas i allt väsentligt av HSB, men i vissa fall kan externa leverantörer behöv behandla uppgifterna. Om så blir aktuellt, säkerställer HSB alltid att även leverantörens behandling är säker. Som du sannolikt redan känner till samarbetar HSB t.ex. med Swedbank när det gäller bosparande.
Om du har några frågor gällande dina personuppgifter ber vi dig att kontakta vår kundsupport på telefon 010-442 40 00.