Vi är glada att meddela att Brf Ängen ingått ett avtal med Larm Assistans Östergötland för att hantera eventuella störningar i fastigheten. Störningsjouren kan kontaktas dygnet runt, vilket skapar en tryggare boendemiljö för alla.
När kan jag ringa störningsjouren?
Primärt ska detta inte behöva användas.
Börja alltid med att kontakta medlemmen direkt genom att knacka på. Ifall det inte hjälper kan man kontakta Larm Assistans
Vid misstanke om brott är det polisen som ska kontaktas!
Generellt sett ska det vara tyst i fastigheten efter klockan 22. Men även innan dess kan en överdriven ljudvolym vara att betrakta som en störning.
Om störningen bekräftas, blir den störande parten betalningsskyldig för kostnaden av utryckningen.
Kostnaden för det hamnar på 1000kr. Denna regel är till för att säkerställa att vi alla kan bo i en lugn och trivsam miljö. Om störningen inte kan bekräftas belastar kostnaden istället föreningen.
Överdrivet användande av tjänsten där Larm Assistans inte hittar något störande kommer debiteras medlemmen direkt.
Hur fungerar det?
Du ringer till: Larm Assistans på 010-2070300
Du talar om vad problemet är och var den störande bor. Du som ringer måste uppge ditt namn och telefonnummer. Alla dessa uppgifter stannar mellan Brf Ängen och Larm Assistans.
Väktaren åker till plats för att prata med den person som stör.
Brf Ängens styrelse får dagen efter störningen en fullständig rapport över händelser det senaste dygnet. Vid ytterligare frågor eller behov av mer information är ni välkomna att kontakta oss på dagtid.
Vid eventuella rättsliga åtgärder används Larm Assistans personal som vittnen för det aktuella händelseförloppet.
Vi hoppas att denna tjänst ska bidra till en lugn och trivsam miljö för alla boende. Tveka inte att kontakta oss om ni har frågor om störningsjouren. Mailadress: BRF.Angen@telia.com