Steg 1 - besök https://www.telia.se/privat/bredband/kollektiva-tjanster eller ring Telia.Ring INTE Telias normala supportnummer. Våra kollektiva tjänster används telefonnummer: 020 - 20 20 70.
Steg 2 - tryck på "aktivera"
Steg 3 (se bild) - skriv in adressuppgifterna som efterfrågas så får du följande val med att välja lägenhetsnr. Jag har lägenhet 13 (samma som min tvättstugemarkör).
När jag fyllt i ovan uppgifter så gick allt väldigt snabbt (några timmar) tills alla tjänsterna var aktiverade. Dels fick jag SMS med all information (koder för att aktivera TV-boxen) samt så funkade det bra att ladda ner Telias appar och även där fanns all min info.
Jag fick efter inskrivandet av koder ingen bild på TV;n men kunde läsa vilka program som visades - så då drog jag bara ut sladden till TV-boxen och sen fungerade allt bra
-----------------------------------------------------
Router kopplar du in på Telias uppdragna kabel/uttag. Det uttag du har med tre utgångar kommer inte passa - då det är fel. Det uttaget är för Comhem. Det fungerar precis som tidigare och har inget med Telia att göra (det fungerar inte längre då avtalet gått ut, vi har bara Telia idag). Från Telias router måste en internetkabel dras till TV-boxen alt se nedan. Önskar du inte ha en kabel för det blir fult och opraktiskt kan du enkelt få trådlös TV - https://www.telia.se/privat/bredband/produkter-tillbehor/products/smart-wifi-extendrar