Föreningsstämma 2018

Ordinarie föreningsstämma genomfördes den 25 april 2018 Nedan följer en kort sammanfattning av vad som behandlades på stämman. Protokollet finns tillgängligt på vicevärdsexpeditionen.

Stämman inleddes med att föreningens ordförande Gunnar Engdahl  hälsade de 79 närvarande medlemmarna välkommna till föreningsstämma 2018 i våra  lokaler på Bandygränd 6 och förklarade den öppnad .Ordförande redogjorde för vad som hänt under året. Den stora förändringen är att vi övergått till gemensam el med separat avläsning samt att upphandling av solceller genomförts och installeras under våren, även ett nytt nyckelsystem med portlåsning och taggsystem har installerats

Efter en noggrann genomgång av årsmöteshandlingarna av mötesordförande Rikard Carlenius  beslutade stämman godkänna styrelsens årsredovisning, resultaträkning och balansräkning och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2017.

Därefter genomfördes vederbörliga val till styrelse, revisorer och valberedning. Gunnar Engdahl, Stina Ackeryd och Lars-Eric Carlberg omvaldes på 2 år.  Krister Johansson , Dag-Ive Klasén och Bo Magnusson valdes till valberednings kommitte.

Mötesordföranden Rikard Carlenius avslutade stämman och han avtackades  av Gunnar Engdahl.

Stämman avslutades traditionsenligt med kaffe och räksmörgåsar.