Vissa delar är Bostadsrättsinnehavarens ansvar, andra är BRF:ens ansvar. Vid fel på det som BRF:en ansvarar för ska HSB Boservice kontaktas:
Telefon: 010-442 56 00
Måndag - torsdag 9.00 - 15.00 (lunchstängt 12.00-13.00)
Fredagar 9.00 - 12.00
Vad är BRF:ens ansvar?
Vid vattenskador ska alltid HSB Boservice kontaktas - även om skadan har orsakats av ett fel på en komponent som är bostadsrättsinnehavarens ansvar (exempelvis en läckande diskmaskin). Anledningen är att BRF:en har tecknad en försäkring som täcker den delen av vattenskadan som inte täcks av hemförsäkringen, och för att kunna få ersättning måste BRF:en åtgärda dessa skador.
Filter till köksfläkten byts vartannat år. Nästa byte blir 2024.
Elpannan får ej justeras då detta kan leda till permanenta skador. Om man misstänker felinställd panna eller upplever andra problem ska HSB Boservice kontaktas.
Många vill installera luftvärmepump. En sådan installation måste godkännas av styrelsen.