En felanmälan gör du när något är trasigt i din lägenhet eller i fastigheten och behöver lagas av till exempel en reparatör.
Obs! Är du osäker på vem som ska stå för reparationen så kolla i stadgarna eller ta kontakt med din styrelse.
Om du beställer något som föreningen får en faktura för kan du faktureras i efterhand.
Alla våra hyresgäster samt medlemmar i bostadsrättsföreningar kan göra en felanmälan på två sätt:
Alla medlemmar och boende har automatiskt ett användarkonto på Mitt HSB. Du loggar in via ”logga-in”-knappen uppe till höger i det blåa fältet, med mobilt bankID eller personnummer och lösenord.
OBS: Det är bara du som bor i en bostadsrättsförening som köper felanmälan av HSB som kan göra felanmälningar. Kolla i din trappgång eller med din styrelse om du är osäker på vem du kan felanmäla hos.
För att se hur det går för din felanmälan behöver du ha skickat in den när du varit inloggad i Mitt HSB, där kan du följa alla dina aktiva felanmälningar och ärenden. Anmälaren av felanmälan kommer även att få ett SMS på det telefonnummer de uppger, där kommer meddelanden om felanmälan uppdaterar status.
Tänk på att inte felanmäla samma ärende flera gånger.
lla våra hyresgäster samt medlemmar i bostadsrättsföreningar som har tjänsten ”Jour” kan felanmäla utanför kontorsarbetstider på 010–470 50 64.
Med akuta fel menas när det är fara för fastighet, tex vattenskada.