Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Hyresgästens ansvar

Det finns många förebyggande åtgärder för dig som hyresgäst att vidta för att förhindra att fel uppstår i den lägenhet som du hyr av oss på HSB. Några av de mest vanliga förekommande fel går även att åtgärda själv. Nedan framgår vad du som hyresgäst själv ansvarar för att åtgärda i din lägenhet.

Badrum

  • Rengör sil och vattenlås i handfatet för att förhindra att stopp uppstår.
  • Rensa hår och dylikt både på och under gallret i dusch/under badkar för att förhindra stopp i golvbrunn och vattenlås.

Kök

  • Rengör regelbundet fläktfiltret för att fläkten ska fungera så bra som möjligt.
  • Häll inte ut kaffesump eller olja i diskhon vilket täpper igen avloppet.
  • Rengöring av dräneringshål i kylen.
  • Byte av kolfilter i kolfilterfläkt

Övriga utrymmen

  • Du som hyresgäst ansvarar själv för att byta glödlampor, lysrör, glimtändare, batteri till brandvarnaren, ugnslampor och andra förbrukningsmaterial i din lägenhet.
  • Hyr du även en parkeringsplats, en balkong eller uteplats så ansvarar du själv för att skotta dessa ytor.

Givetvis hjälper våran felanmälan till med detta mot debitering om man önskar. Ring oss för mer information på 010-442 56 00 (val 1).