Så här använder du varumärket

För all användning av varumärket kan HSB-organisationen rådgöra med HSB Riksförbund för att få råd om och exempel på hur varumärkesanvändningen blir korrekt och ger bäst effekt.
Fotograf: Karl Nordlund

HSB-föreningar, HSB-bolag och HSB Riksförbund 

  • Avsändare är HSBs gemensamma logotyp med devis.
  • I all kommunikation lyfter vi fram erbjudandet i stället för att poängtera vilken del av HSB som står bakom erbjudandet.
  • Om vi måste tydliggöra att erbjudandet endast gäller för specifika intressenter, framhålls detta i text. 

Bostadsrättsföreningar

Bostadsrättsföreningar som är medlemmar i HSB använder varumärket med tydlig markering att de är en bostadsrättsförening som är medlem i HSB. Detta sker genom en särskild logotyp för bostadsrättsföreningar.

Riktlinjer för hantering av HSBs varumärke

För att underlätta arbetet med att skapa ett starkt och enhetligt varumärke har styrdokumentet Hantering av HSBs varumärke tagits fram. 

VMR bild.jpg

Har du frågor?
Du kan gärna vända dig till HSB Riksförbund för att få råd om hur du hanterar varumärket, kontaktperson hittar du här.