Gemensamma erbjudanden, tjänster och produkter som tas fram av HSBs gemensamma nationella resurs ska så långt det är möjligt paketeras, kommuniceras och marknadsföras på ett enhetligt sätt. Som stöd för denna marknadsföring finns tjänstebeskrivningar, mallar och exempel framtaget.
Endast om erbjudande, tjänst eller produkt är gemensam för hela HSB får HSB ingå i namnet. Detta måste godkännas av HSB Riksförbund.Vid namnsättning sätter vi inte HSB före namnet på tjänsten. HSB återfinns i stället som avsändare för kommunikationen.
Om det måste tydliggöras att ett erbjudande endast gäller en begränsad del inom HSB-organisationen, tydliggörs detta i text. Ett namn på detta erbjudande får inte ge sken av att erbjudandet gäller hela HSB.
För att underlätta arbetet med att skapa ett starkt och enhetligt varumärke har styrdokumentet Hantering av HSBs varumärke tagits fram.
Har du frågor?
Du kan gärna vända dig till HSB Riksförbund för att få råd om hur du hanterar varumärket, kontaktperson hittar du här.