Stamrenoveringen

Nyfiken på den kommande stamrenoveringen? Om ja, så är det bara att fortsätta läsa vidare. Än så länge erbjuds inte så många kapitel, men dock ett frestande förord. Men kika gärna in här med jämna mellanrum, mer text kommer adderas ända tills det är dags att sätta punkt och läge att lämna titeln.

Vad händer?

Just nu pågår anbudsförfrågningarna och om några månader kommer styrelsen att tillsammans med HSB, projektledare för stamrenoveringen, att titta på de anbud som kommit in. Härefter kommer de företag som styrelsen tillsammans med HSB beslutar sig för att kontraktera att påbörja projektera arbetet. Pågående process, och närmast efterföljande, är inga som ni medlemmar i föreningen kommer märka så mycket av, utan det är först, ungefär vid årsskiftet, som stamrenoveringen kommer att inta en mer framträdande roll och bli en del av eran vardag.

Vad har hänt?

Förra året togs beslut av styrelsen att anlita HSB som projektledare av stamrenoveringen. Därefter genomförde HSB en besiktning av samtliga de utrymmen som arbetet kommer att beröra. Resultatet av undersökningen formade ett underlag som sedan ledde fram till där processen är idag, anbudsförfrågningarna.