Felhantering
Då våra garantier nu gått ut, så innebär det att ni som bostadsrättshavare själva står för det som är ert ansvar. Se våra stadgar (§31 resp §32, som anger vad som är bostadsrättshavarens ansvar respektive föreningens ansvar). Detta innebär också att åtgärder som är kopplade till bostadsrättshavarens ansvar, kommer att faktureras den enskilda medlemmen.
Fel hanteras så här:
Notera att den minsta debiterara tiden för vaktmästaren är 1 timme.
Felanmälan
Fel i lägenheter, allmänna utrymmen och utvändiga fel som ni upptäcker lämnas till HSB via detta felanmälanforumlär. På så sätt loggas alla fel. Vid akut felanmälan – ring 046-210 85 00. Har ni funderingar kring er anmälan ta kontakt med styrelsen eller förvaltaren.
Jour
Föreningen har jouravtal med HSB, som anlitar Örestads Bevakning för detta. Örestads Bevakning fakturerar föreningen nästan 3.000 kronor för varje åtgärd.
Så om det exempelvis går en huvudsäkring, ta först kontakt med någon ut styrelsen (anslag finns i respektive trapphus). Det är inte rimligt att vi betalar 3.000 kr för att byta en säkring. Detta bör vi först försöka lösa själva.
Festligheter & störningsjour
Festligheter är alltid trevligt. Vi bor dock inte ensamma i fastigheten och vi måste därför visa hänsyn gentemot andra boende i föreningen.
Informera därför era grannar om ni ska ha fest. På så vis ger ni era grannar information om vart ev ljud kommer ifrån och därmed får de en chans att själva informera om ljudet blivit för högt.
Om man upplever sig störd: Tag i första hand kontakt med din granne innan du kontaktar störningsjouren. Vi är helt övertygade om att det är allas vår vilja att ha en god relation med våra grannar, och att det inte är någon som har för avsikt att störa.