Det har kommit till HSB Skånes kännedom att det figurerar bedrägeriförsök i form av telefonsamtal. Personer ringer och utger sig för att representera företag och påstår sig behöva personlig information såsom legitimering, bank-id eller liknande.
Tänk på att alltid vara kritisk och inte lämna ut personlig information utan att verifiera att du pratar med rätt person.
Ta namn, telefonnummer och namn på företaget och be om att få ringa upp. Ring därefter till företaget för att verifiera uppgifterna. Tänk källkritiskt och ifrågasätt varför de söker kontakt och om det är ett väntat samtal från din sida.
För föreningar med ekonomisk förvaltning hos HSB Skåne: Ringer det en person och har frågor eller påstående om din förenings ekonomi? Kontakta då er ekonom hos HSB Skåne.
----------------------------------------------
HSB Skåne has been made aware of fraud attempts (in terms of phone calls). Persons are calling and claiming to be a company representative, and in need of personal information (such as ID, bank-ID, and similar).
Remember to always act critical, and do not disclose any personal information without verifying that that you are talking to an appropriate representative.
Ensure to gather the name, phone number and company, and request to call back. Then call back, and verify the details provided. Act critical, and question why contact is made, and if this call was expected.
For associations having their economic management with HSB Skåne: Is the person posing questions or making statements around the association’s economy – then immediately contact your HSB Skåne economist.