Bostaden och boendefrågan är en viktig del av livet. Att boendet fungerar väl, eller att rent av finna ett boende är en högprioriterad fråga för de flesta. En app där hyresgäster och bostadsrättshavare kan göra felanmälan och se uppgifterna för sin bostad, har nu HSB Skåne tagit fram. I appen kommer även information från HSB och vanliga frågor kring boendet och HSB att besvaras.
Bostadsrättshavare, hyresgäster och HSBs medlemmar har alla dagligen frågor som rör boendet, både det nuvarande och det framtida. Frågor som kräver snabba svar och som är värdefulla för individen.
- Vi vill erbjuda våra medlemmar och kunder snabb och god service. Genom att ta fram en app som kan användas närhelst man önskar, tror vi oss tillgodose ett behov som finns. Genom appen skapar vi en ny och personlig kontaktyta med våra medlemmar och kunder, vilket är ovärderligt, kommenterar Ann Irebo, VD HSB Skåne.
Förutom att kunna felanmäla och bevaka sin felanmälan kommer hyresgäster och bostadsrättshavare att kunna få personliga meddelanden direkt i telefonen. Appen kommer också att vara laddad med medlemserbjudanden, nyheter från HSB, lediga lägenheter och kontaktuppgifter till HSB Skåne.
Appen lanseras under HSB Skånes BoGille torsdagen den 21 november och finns för nedladdning i Google Play och i App Store.