Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Nu kan du logga in med mobilt BankID

21 augusti 2018 Numera är det möjligt för dig att logga in i Mitt HSB med mobilt BankID. Observera att möjligheten att logga in med lösenord kommer att finnas kvar för den som inte vill eller kan använda mobilt BankID.

Syftet med denna funktion för legitimering är i första hand att förenkla identifieringen och minska administrationen. Med detta skapas en säkrare inloggning och problem med bortglömda lösenord försvinner. Genom att säkerheten ökas skapas också förutsättningar för att nya tjänster ska kunna presenteras i Mitt HSB. Hantering och presentation av det individuella bosparandet till exempel blir möjlig eftersom mobilt BankID uppfyller lagkraven och banksekretessen, vilket gör att du slipper gå till internetbanken för saldo och poängstatus.

Om du av någon anledning skulle behöva hjälp och support ska du höra av dig till den som du fått mobilt BankID av. Detta är vanligtvis din bank. Har du inte mobilt BankID idag kan du enkelt beställa det av din bank. Detta görs smidigast i din internetbank. BankID har även en egen supportsida som du kan vända dig till om du har frågor.