Nytt angående service

18 januari 2013 Fr o m 2013-01-01 har brf Malinsbo övertagit viss fastighetsservice och felanmälan i egen regi.

Service
Exempel på serviceuppgifter som numera sköts i egen regi eller av annan entreprenör är
- Tillsyn av undercentraler etc för el, VVS och luftbehandling - extern entreprenör
- Renhållning i omkring byggnader bl a tömning av papperskorgar etc
- Åerställande efter fel på lampor och dylikt i allmänna utrymmen
- Periodiska rensningar av avlopp etc belägna i allmänna utrymmen

Felanmälan
Detta betyder att HSB Service tjänster inte längre kan påräknas. Felanmälan och behov av jourtjänster görs fortsättningsvis via telefon 400 58 500, formulär i vänsterkolumnen eller direktmail. Det går också bra att skriva en anmälan och lägga i expeditionens brevlåda. Se snabbinfo i nedre delen på hemsidans startsida.

Följande uppgifter ska alltid anges:
- Anmälarens namn
- Lägenhetsnummer
- Telefonnummer
- Felets art och plats

OBS! Enskild medlem som upptäcker fel i allmänna utrymmen, ex lyse som inte fungerar etc skall/bör göra anmälan om detta/dessa fel på samma sätt som ovan.

Fel som åtgärdas av brf
Ärenden som mottas, åtgärdas och bekostas av brf är de som enl § 36 sista stycket i stadgarna faller under "Bostadsrättsföreningens reparationsansvar".

Fel som åtgärdas genom lgh.ansvarig medlems försorg
Alla andra ärenden bekostas av den enskild medlemmen som själv kan välja annan utförare av reparationsåtgärd.

OBS! Ansvaret för balkonginglasningars tillsyn och reparationer faller enligt separate avtal på lägenhetsinnehavaren.