Nedan hittar du information om portlås, porttelefon och postboxar. På sidan Bredband hittar du information om bredbandsanslutning och kontaktuppgifter till Telenor som levererar bredband till våra hus.
Föreningen har ett digitalt portlåssystem där tre öppningsbrickor delats ut till varje lägenhet.
I portlåssystemet finns även en porttelefon där ett nummer är lagrat för varje lägenhet. Meddela styrelsen om du vill byta ditt telefonnummer i porttelefonen. Observera att telefonnummer för hyresgäster som hyr i andra hand inte läggs in i portlåssystemet.
1. Lagra porttelefonens nummer i din telefon: 08 – 437 339 27. Då vet du när någon ringer på ditt namn i porten.
2. När någon ringer på ditt namn i porten kommer en automatisk röst att annonsera att samtalet kommer från porttelefonen.
3. Du kan nu kommunicera med personen som ringt på. Om du inte känner igen personen, be alltid att denne ska framföra sitt ärende. Öppna inte porten om du inte väntar på besök eller om du inte känner igen personen som ringer på.
4. Du öppnar porten genom att trycka på siffran 5. Lägg därefter på luren.
Om du är nyinflyttad och vill kunna bli uppringd i porttelefonen, kontakta styrelsen för ändring av namn och telefonnummer kopplat till din lägenhet. Denna ändring sker inte automatiskt vid in- och utflyttning.
Styrelsen kommer endast att ändra namn och telefonnummer i porttelefon på begäran av den som äger lägenheten. Det är därför viktigt att det är du som äger lägenheten som meddelar styrelsen om en sådan ändring eftersom det alltid är ägaren som är ansvarig för lägenheten.
I entrén till varje portuppgång i varje hus finns postboxar till alla lägenheter i respektive trapphus.