Problem med kanaler för Telenor?

17 maj 2019 Saknar du kanaler i den Telenor-anslutna TV? Här lösningen.

Jag kan inte se mina tv-kanaler, vad beror det på?

Vi jobbar just nu med att förbättra din tv-upplevelse. Det betyder vissa förändringar för kunder som har fiber- eller kabel-tv.

För dig som har fiber-tv

Vi har flyttat dina hd-kanaler så att de ligger längst fram i din kanallista. Det betyder att du lättare får tillgång till dina hd-kanaler. Samtidigt flyttas sd-kanalerna till andra kanalplatser eller försvinner helt.

Hittar du inte dina kanaler? Du kan behöva uppdatera din tv-guide. Gör så här:

  1. Ta fram din fjärrkontroll
  2. Tryck på knappen som heter EPG
  3. Tryck på den blåa knappen
  4. Välj alternativet Uppdatera tv-guide och därefter OK

Vill du skapa en ny kanallista? Gå till användarmanualen för tv-boxen Arris (pdf), kapitel 12, sidan 20.

För dig som har kabel-tv

Kanalerna TV8, TV10, Kanal 5, Sjuan, Kanal 9, Kanal 11 och TV 12 sänds från och med nu som hd-kanaler (high definition) vilket ger en bättre ljud- och bildupplevelse. Det betyder att du som ser tv med en tv-box via antennuttaget måste ha en hd-box för att kunna fortsätta se kanalerna.

Har du en hd-box?

Då kan du behöva göra en kanalsökning. Nedan hittar du instruktioner för det. På undersidan av tv-boxen står det vilken modell du har.

Humax 1000C

  1. Välj Meny på fjärrkontrollen och därefter Inställningar
  2. Slå in PIN 0000
  3. Tryck på Installation
  4. Välj Kanalsökning


Humax 2000C

  1. Välj Home på fjärrkontrollen och därefter Inställningar
  2. Välj Kanalinställningar
  3. Välj Automatisk kanalsökning

Har du en sd-box?

Vänd på boxen för att se vilken modell du har. Har du någon av boxarna nedan? Kontakta i så fall våran kundsupport på 020 222 222

·         Humax CX-FOX CII

·         Humax CX-9200C

 

·         Technisat Digit SDCX


Till nyhetslistan