Jag kan inte se mina tv-kanaler, vad beror det på?
Vi jobbar just nu med att förbättra din tv-upplevelse. Det betyder vissa förändringar för kunder som har fiber- eller kabel-tv.
För dig som har fiber-tv
Vi har flyttat dina hd-kanaler så att de ligger längst fram i din kanallista. Det betyder att du lättare får tillgång till dina hd-kanaler. Samtidigt flyttas sd-kanalerna till andra kanalplatser eller försvinner helt.
Hittar du inte dina kanaler? Du kan behöva uppdatera din tv-guide. Gör så här:
Vill du skapa en ny kanallista? Gå till användarmanualen för tv-boxen Arris (pdf), kapitel 12, sidan 20.
För dig som har kabel-tv
Kanalerna TV8, TV10, Kanal 5, Sjuan, Kanal 9, Kanal 11 och TV 12 sänds från och med nu som hd-kanaler (high definition) vilket ger en bättre ljud- och bildupplevelse. Det betyder att du som ser tv med en tv-box via antennuttaget måste ha en hd-box för att kunna fortsätta se kanalerna.
Har du en hd-box?
Då kan du behöva göra en kanalsökning. Nedan hittar du instruktioner för det. På undersidan av tv-boxen står det vilken modell du har.
Humax 1000C
Humax 2000C
Har du en sd-box?
Vänd på boxen för att se vilken modell du har. Har du någon av boxarna nedan? Kontakta i så fall våran kundsupport på 020 222 222
· Humax CX-FOX CII
· Humax CX-9200C
· Technisat Digit SDCX