Översyn av lägenheter inför försäljning

Från och med juni 2019 ska alltid en översyn av lägenheten göras inför försäljning.

Om en översyn inte har kunnat genomföras före en försäljning, kan styrelsen inte godkänna en överlåtelse av lägenhet och medlemskap i bostadsrättsföreningen förrän översynen är gjord. Kontakta därför alltid styrelsen inför en försäljning för att överlåtelsen av lägenheten från säljare till köpare ska ske så smidigt som möjligt.

Annat boende än på Höjdgatan?

Du som har ett annat boende och inte befinner dig i din lägenhet på Höjdgatan under en längre period än en månad, uppmanas att lägga en extranyckel i tuben i din dörr. Detta för att styrelsen ska kunna genomföra en översyn och OVK (obligatorisk ventilationskontroll) om du inte kan vara på plats.

Det kan också vara nödvändigt för styrelsen att ha tillträde till lägenheten i händelse av brand eller översvämning. Kontakta gärna vår vicevärd för att komma överens om en plan för att styrelsen ska kunna kontrollera att det finns vatten i vattenlåsen i lägenheten.

Kontaktuppgifter till styrelse och vicevärdar