Vi har ett portlåssystem där tre brickor delats ut till varje lägenhet.
Södertörns Lås ordnar med utkvittering av en ny bricka mot uppvisande av en rekvisition från föreningen. Det kostar 150 kronor för en extra bricka och 300 kronor för att ersätta en borttappad bricka. Lägenhetsinnehavaren ansvarar för sina brickor samt för att kunna visa upp samtliga utkvitterade brickor vid en försäljning. Vid försäljning av en lägenhet ska säljaren skicka bilder på samtliga brickor till styrelsen för att vi ska kunna jämföra dessa med utkvitterade brickor.
I portlåssystemet finns även en porttelefon där ett nummer är lagrat för varje lägenhet. Meddela styrelsen om du vill byta ditt telefonnummer i porttelefonen. Observera att telefonnummer för hyresgäster som hyr i andra hand inte läggs in i portlåssystemet.
Om du är nyinflyttad och vill kunna bli uppringd i porttelefonen, kontakta styrelsen för ändring av namn och telefonnummer kopplat till din lägenhet. Denna ändring sker inte automatiskt vid in- och utflyttning.
Om du hyr ut din lägenhet, och vill att personen som hyr lägenheten ska kunna nås i porttelefonen, behöver du kontakta styrelsen med namn och telefonnummer till den som hyr av dig.
Styrelsen kommer endast att ändra namn och telefonnummer i porttelefon på begäran av den som äger lägenheten. Det är därför viktigt att det är du som äger lägenheten som meddelar styrelsen om en sådan ändring eftersom det alltid är ägaren som är ansvarig för lägenheten.
I entrén i varje hus finns postboxar till alla lägenheter i huset. Varje lägenhetsinnehavare ansvarar för utkvitterade nycklar.