Felsökning laddare

Om något är fel med din laddare eller laddning inte startar så kan du först titta nedan för att se om du kan lösa problemet själv. Skulle du inte kunna lösa problemet själv så kontakta styrelsen på parkering@brfhusbonden.se.

Felsökning

Problem Lösning
Kan inte logga in på Zaptec Portal Skapa nytt/Återupprätta lösenord genom att klicka på "Glömt lösenord".
Får ingen kontakt med laddstationen från appen Kontakta styrelsen.
Laddningen startar inte Kontrollera att du står vid rätt laddare och att din användare har tillstånd att utföra laddning på laddstationen.
Laddstationen har ingen ström Kontakta styrelsen.

 

Statusindikatorn, ringen runt "Z"

Färg Betydelse
INGET LJUS Laddstationen har inte aktiverats, inte fått strömförsörjning, felansluten/felkoppling eler så har det uppstått ett produktfel. Kontakta styrelsen.
LILA Uppdateras inte under laddning.
GRÖN
  • Kontrollera att laddkabeln är ordentligt ansluten till laddstationen.
  • Kontrollera om fordonet är konfigurerat för att omedelbart påbörja laddningen.
BLÅ
  • Kommunikation pågår mellan laddstation och fordon.
  • Kontrollera om fordonet är konfigurerat för att omedelbart påbörja laddningen.
RÖD

Blinkande rött ljus

  • Autentisiering misslyckades - kontrollera att RFID-taggen/kortet är ansluten/anslutet till din användare.
  • Autentisiering misslyckades - kontrollera i Zaptec Portal att din användare har åtkomsttillstånd att ladda på gällande laddstation.

Kontinuerligt rött ljus

  • Koppla ur laddkabeln. Om statusindikatorn lyser grönt, så kan du ansluta laddkabeln igen. Om laddningen inte startar och indikatorn lyser rött igen, indikerar det att det kan ha uppstått ett tekniskt fel i kabeln eller fordonet.
  • Om statusindikator-lampan inte lyser grönt efter att laddkabeln är urkopplad, kontakta styrelsen.