Porttelefon

Vår förening använder APTUS-system för olika ändamål, som för tillgång till portarna, tvättstugan (inkl. bokning), bastun (inkl. bokning) och grovsoprummet. I framtiden kommer systemet även att appliceras till andra ändamål.

För att komma in i portarna använder du den beröringsfria nyckeln ("APTUSBRICKAN") för att öppna dörren. Om du behöver flera sådana, t.ex. för dina barn, kan du köpa de hos Kundservice Kornv. 18.

För senare tid har många börjat spärra upp portarna med olika för föreningen skadliga metoder. Den allvarligaste som även drabbar dig som boende, är att vi då ger fri ingång till inbrottstjuvarna.

På porttelefonens display utanför porten kan du som boende registrera antingen namn eller telefonnummer (fast, eller mobil) och för att göra det ska du gå till kundservicen på Kornv. 18.

Instruktioner för handhavande hittar du här nedan.