Viktig information om kommande stambyte

28 juni 2024 Vi vill informera alla medlemmar i Brf Kornet om att föreningsstämman den 27 maj 2024 beslutade att genomföra ett omfattande stambyte samt byte av värmesystem i vår fastighet på Kornvägen och Havrevägen i Norsborg. Detta beslut innebär nya vatten- och avloppsinstallationer för kök, badrum och WC, samt en fullständig renovering av dessa utrymmen. Samtidigt byter vi värmesystem från ett 1-rörssystem till ett modernt 2-rörssystem, inklusive installation av nya radiatorer.

Dessa förändringar är nödvändiga för att säkerställa hög boendekvalitet och långsiktig hållbarhet i våra fastigheter.

Vad behöver du göra? Vi behöver ditt skriftliga samtycke för att kunna påbörja arbetet enligt besluten från föreningsstämman. Vänligen lämna in ditt samtycke senast den 15 juli 2024 till HSB-kontoret i Hallunda på Kornvägen 18.

För mer information om stambytet och hur det påverkar dig som medlem, besök vår landningssida för stambytet där du hittar detaljerad information och svar på vanliga frågor.

Har du frågor? Kontakta gärna våra projektledare:

Tack för ditt samarbete!