Fritid

Fritidkomittens mejladress är fritid@paradisbacken.se

Boule
Boulebana finns placerad på baksidan av Hus 18. Boulebanan går inte att boka. Alla är välkomna.
Utrustning som bouleklot och tillbehör finns att låna i trivselrummet.

Kommittéer
Fritidskommittén anordnar och bjuder in medlemmarna till flera olika fritidsaktiviteter. Information från fritidskommittén anslås i informationsskåpen i entréerna.

Publokalen

Publokal som medlemmar kan hyra för privata aktiviteter finns i hus 20.  Lokalen bokas i almenackan i entrén där du även fyller i ett bokningsunderlag som lämnas till fastighetsskötaren. Avgiften är 450 kr/dag och faktureras medlemmen. Följ de ordningsregler som finns anslagna i lokalen. Lokalen får inte användas i kommersiella syften.

Pool, Gym, Bastu
Öppettider 05.30-22.00.

På plan 0 mellan hus 20 och 22 finns det herr- och dambastu, pool, gym och omklädningsrum.

Medlemmar i föreningen får fritt använda anläggningen. Det går inte att boka poolen, bastun eller gym för enskilt bruk. Följ de ordningsregler som finns anslagna i lokalen.

Fredagar mellan kl.16.00–20.00 används herrbastun som gemensam familjebastu för medlemmar I bostadsrättsföreningen.
Omklädning och duschning sker i respektive dusch– och omklädningsrum.

Gymmet
Det finns ett fullt utrustat gym. Barn under 10 år får inte vistas i gymmet även i vuxens sällskap. Träning utan vuxens sällskap får ske från 16 års ålder.

Poolen
Följ de ordningsregler som finns anslagna i lokalen.  Poolen får endast användas i sällskap med medlem i föreningen. Barn under 15 år ska vara i sällskap med vuxen.

Vissa kvällar används poolen till vattengymnastik för anmälda medlemmar. Information om tider och anmälan kommer inför varje termin.

Snickarboa
Snickarbod finns i hus 24 och är öppen för alla medlemar. Snickerimaskinen är låst med kodlås. För att få tillgång till maskinen måste du delta i utbildning och säkerhetsinformation för maskinen.

Vävstuga
Vävstuga finns i källaren i hus 28. Kontakta fastighetsskötaren för tillträde till lokalen.