Garage och parkering

Brf Paradisbackens regler vid hyra av föreningens parkerings - carport - garageplatser.

Du får ställa dig i kö för plats from tillträdesdagen, dvs när medlemskap i Brf Paradisbacken beviljats.

Tackar du nej till erbjuden plats 3 gånger, ställs du sist i kön.

Du får hyra plats endast för en egen bil.

Du får hyra en plats per bostadsrätt. I mån av outhyrda platser kan extraplats erbjudas på särskilda villkor. När det finns köande som saknar plats kommer extraplatsen sägas upp för den som fått extraplats senast.

När du inte är i behov av platsen för egen bil ska den omgående sägas upp.

Du får inte hyra plats för att använda som gästparkering.

Du får inte hyra ut platsen i andra hand. Det är otillåten andrahandsuthyrning och du kan bli av med platsen. Du ska vid uppmaning kunna styrka att du äger, leasar eller har nyttjanderätt till bilen som nyttjar platsen.

Önskar du byta plats logga in på Mitt HSB under Min Bostad, Mina Köer och anmäl dig till en kö som du är intresserad av att byta till.

När du flyttar från brf Paradisbacken upphör automatiskt hyresavtalet att gälla i enlighet med bostadsrättslagens bestämmelser om sidoavtal.

Hyresvärden friskriver sig från alla typer av skador som uppkommer på hyresgästens fordon och däri förvarad egendom.

Parkering på gården är INTE tillåten. Om du anlitar hantverkare som behöver parkera på gården kan de hämta tillfälligt hos fastighetsskötaren.

Föreningen anlitar P Service 077-177 11 00 som bevakar parkeringsförbudet och utfärdar p-böter. Om felaktiga parkeringar uppmärksammas antingen utomhus eller i garagen så kan bolaget kontaktas.