Inblick 23 februari 2009

Motioner och stämma

Årets stämma hålls måndagen den 25 maj kl. 1900.
Utnyttja din rättighet att påverka föreningen med en motion. Vår gemensamma förening blir inte bättre eller mer välskött än vad vi som bor här gör den till.
Så har du idéer eller förslag på hur vi kan förbättra Pollux så skriv en motion med dina förslag och lämna till styrelsen.
En motion ska innehålla ett problem eller en förbättring och ett förslag på lösning eller åtgärd. En motion måste också innehålla namn på den som skrivit motionen.
Motioner till årets stämma, som ska kunna behandlas innan och godkännas på stämman, måste vara styrelsen tillhanda senast 15 april.

Något trasigt

Upptäcker ni något som är trasigt eller annat som behöver åtgärdas i föreningen så meddela styrelsen, gärna via mejl, så försöker vi se till att det blir fixat så fort det går.
Även om ni har synpunkter på HSB felanmälan och eventuellt utfört jobb så tar styrelsen gärna del av dessa också.

Fokus grupp

På önskemål från HSB Södertörn har några av Pollux styrelsemedlemmar deltagit i en ”Fokus”-grupp där vi tillsammans med styrelsemedlemmar från andra föreningar i Tullinge framfört synpunkter på HSB Södertörn och deras förvaltning.
Målet för HSB Södertörn är att höja ”kundnöjdheten” som varit väldigt låg i Tullinge.

Nästa styrelsemöte

Nästa styrelsemöte äger rum den 30 mars 2009.

//Styrelsen

(e-post: pollux.tullinge@bredband.net)