Inblick 26 november 2007

Budget

Styrelsen har haft budgetmöte och tagit fram en budget för 2008 som ger ett litet underskott för 2008. Men då vi haft några goda år tidigare finns det pengar i kassan och styrelsen har därför beslutat om denna budget som innebär oförändrade avgifter för 2008.
Detta kan göras trots att vi bl.a. drabbas av en höjd fastighetsskatt (Kommunal avgift) med ca 165 kr per hus och månad.
Våra avgifter har därmed legat oförändrade 2007 och 2008. 2006 sänktes avgiften med 2,5% och åren 2002 till 2005 låg de oförändrade.

Nya medlemmar

Våra nya medlemmar i NB22 heter Edqvist-Hasslund och som vi hälsar välkomna till föreningen. Vi hälsar också familjen Radosavljevic i NB20 välkommen till föreningen.

Ny anslagstavla

Som ni förhoppningsvis upptäckt har vi äntligen fått vår nya anslagstavla. Det är också beställt en ny översiktsbild på området som ska sitta på den högra delen i anslagstavlan.
Ett STORT tack till alla som har hjälpt till att få vår anslagstavla på plats.

Ingen julgran

Styrelsen har i år beslutat att inte köpa in någon julgran. Istället köper vi in en ljusslinga som kommer att sättas i trädet till höger om den nya anslagstavlan

Matning av fåglar

Styrelsen vill påminna om våra ordningsregler där det framgår att matning av fåglar mm ej får förekomma inom föreningens markområde. Detta då det drar till sig möss mm.

Kulvertbyte del 2

Styrelsen vill informera om att vi planerar att göra del 2 av kulvertbytet till våren/sommaren 2008. Denna del av kulverten är den som går mellan våra huslängor inne i området.

Nästa styrelsemöte

Nästa styrelsemöte äger rum den 17 december.

//Styrelsen

(e-post: hsb.pollux@bredband.net)