Inblick 31 mars 2008

Städdag 26 april

Glöm ej att planera in vårens städdag den 26 april.

Kuben

Om ni hyr Kuben åt era ungdomar så glöm inte att ni fortfarande har ansvaret. Gör därför gärna några besök under kvällen och se till att det går städat till.

Styrelsen har också beslutat att from 1 april höja avgiften för att hyra Kuben till 200 kr och depositionsavgiften till 500 kr.

Sopsortering

För det mesta fungerar vår sopsortering mycket bra men ibland hamnar det kartonger mm i sopbehållarna för hushållssopor. Kartonger, tidningar, glas, plast och pappersförpackningar ska lämnas vid återvinningsstationerna, t.ex. vid vändplan vid Solskensvägen.

”Jobba” i föreningen

Som ni vet har vi en frivillig arbetsgrupp som utför snöröjning, sandning enklare byggnationer, målning av utrustning samt gemensamma utrymmen m.m. Detta sparar mycket pengar år föreningen. Behov finns att fler hjälper till att dela på dessa sysslor.
Annars blir följden att vi måste köpa in tjänsterna med höjd avgift som följd. Har ni intresse av att hjälpa till med liknande göromål så kontakta gärna styrelsen.

Har ni intresse av styrelsearbete i Pollux så kontakta gärna vår valberedning (Roger Tornberg sammankallande, Nb 52)
.

Nästa styrelsemöte

Nästa styrelsemöte äger rum den 28 april 2008.

(e-post: hsb.pollux@bredband.net)