Nu är det klart att föreningen har en ny fastighetsskötare. Vi vill tacka Christer för hans tid hos oss och hälsar välkommen Lucien Naccache (Lolo). Lucien är anställd av Bredablick på samma sätt som Christer är. Han kommer vara på plats vardagar mellan 7-11 och har kontor på nedervåningen av föreningshuset. Först och främst ska åtgärder/brister göras via felanmälan på Bredablick hemsida alternativ att ringa på nummer: 010-177 59 00.
Lappar ska ha lämnats till varje berörd lägenhet där Franska Bukten behöver komma in i för att åtgärda fel och/eller besöka bommar (lägenheter som ej gett tillträde). Styrelsen vill förtydliga att vi fick informationen från Bredablick att det skulle vara exakt dag men att Franska Bukten betonade att det inte går. Istället är det tre dagar som gäller nu. Alla ska ha fått en reviderad lapp från Franska Bukten om när de behöver ha tillträde till din lägenhet och hur nyckeln lämnas över.
Alla samtycken är nu inne. Styrelsen vill påminna om att säljare måste informera nya köpare om att stambyte är på gång.
Det har kommit till styrelsen vetskap att andrahandsuthyrningen sker utan styrelsens godkännande. Styrelsen vill påminna att andrahandsuthyrning måste godkännas av styrelsen. Blankett och hur det går till finns på föreningens hemsida under fliken ”Din bostad -> Andrahandsuthyrning” samt på ”Mitt HSB”.
Styrelsen vill påminna om att medlemmar har ansvar att felanmäla när man ser/noterar något som måste åtgärdas. Felanmälan görs via Bredablick som är föreningens tekniska förvaltning. Styrelsen kan också se felanmälningar och dessa tas upp på styrelsemötena. Är det så att du som medlem har felanmält men att det ändå inte har skett något förändring så vill vi i styrelsen få veta detta och då kan man maila oss på: styrelse@brfslatten.se
Styrelsen vill påminna om att det är vi medlemmar som har ansvaret att se till att miljörummen sköts korrekt. Alla medlemmar ska sortera sina sopor korrekt. Det kostar föreningen pengar när detta inte sker på rätt sätt. Miljörummen kontrolleras varje vecka av vår fastighetsskötare.
Det har också framkommit att det inte har fungerat med grovsoporna. Styrelsen arbetar med en lösning kring detta och mer information kommer på nästa portinformation i början av mars - håll ögonen öppna!
Stämman kommer att ske på andra halvan på maj. Sista mars är sista datum att anmäla motion till styrelsen och det gör man via mail: styrelse@brfslatten.se
Ni är varmt välkomna från kl.17.30 - 18.00 för att möta styrelsen i Muminhuset (föreningslokalen) om ni har några frågor som har med stambytet att göra finner ni det på föreningens hemsida under fliken stambyte!
Varma hälsningar,
Er styrelse