Har det skett förändringar i styrelsen?
Via Mitt HSB gör ni en ändringsanmälan digitalt (inloggning krävs). Här registrerar ni den nya styrelsen och ändringen går direkt till Bolagsverket efter signering med BankID. Observera att det är en kvarsittande ledamot som kan göra justeringen digitalt.
Är ni en samfällighetsförening så behöver ni göra en ändringsanmälan till lantmäteriet och till oss på HSB. Information om hur ni går tillväga hittar ni i det konstituerande paketet på Mitt HSB (inloggning krävs).
Kundkännedom
Efter genomförd styrelseförändring kommer vi utföra en digital kundkännedom på ordförande samt en slumpmässigt vald ledamot. Denna kundkännedom skickas ut via mail eller sms per automatik från HSB.
En manuell kundkännedom görs för samfällighetsföreningar. Mer information om hur ni går tillväga hittar ni i det konstituerande paketet.
Justera attestordningen
För att få tillgång till era fakturor för attest så krävs det att ni lägger upp berörda personer i attestordningen i Mitt HSB (inloggning krävs) efter eventuell styrelseförändring.
Fullmakter
Vid halvårsskiftet kommer vi skicka ut fullmakterna rörande anstånd av månadsavgift, attestområden samt pantförskrivningar. Fullmakterna kommer signeras digitalt med BankID av två firmatecknare.
Har ni frågor om våra digitala tjänster eller annat kring ert konstituerande möte?
Kontakta föreningens ekonom eller maila ekonomer.sodertorn@hsb.se