Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Hjälp till självhjälp genom förbättrad telefonservice

23 maj 2019 HSB Södertörns kundcenter tar varje dag emot mellan 100-150 telefonsamtal där de vanligaste frågorna rör boendeparkering, nyckelhantering och bokningar av lokaler. För att ge en bättre kundupplevelse ska nu ska telefonservicen förbättras.

Från och med juni 2019 kommer HSB Södertörn att få ett nytt talsvar som möter de boende när de ringer.

– Vi har lyssnat på våra kunder och har nu gjort en rad ändringar för att ge en förbättrad kund- och medlemsupplevelse, säger Jenny Langone, Verksamhetschef Förvaltning och Kundcenter HSB Södertörn.

Det nya talsvaret är enklare, med färre menyval och har ett nytt informationsmeddelande som bland annat informerar om att de boende själva kan göra felanmälningar på hemsidan hsb.se/sodertorn.

– Genom att lyfta våra digitala tjänster hoppas vi på att kunna hjälpa och inspirera våra boende att gå över mer till självbetjäning. Ofta finns redan informationen eller funktionen som de efterfrågar men nu hoppas jag att genom detta blir det enklare att hitta, avslutar Jenny Langone.


Våra digitala tjänster hittar ni här:

Felanmälan
https://felanmalan.hsb.se/

Kontakt och FAQ 
https://www.hsb.se/sodertorn/om-hsb/kontakta-oss/arenden-for-kundcenter/