Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Ny Förvaltningschef hos HSB Södertörn

05 mars 2020 Under våren 2020 kliver Jenny Langone, i dag Verksamhetschef för Förvaltare och Kundcenter hos HSB Södertörn, in i sin nya roll. Som förvaltningschef kommer hon också att ingå i ledningsgruppen.
Jenny Langone, ny Förvaltningschef hos HSB Södertörn

Jenny, är därmed redan ett känt namn inom organisationen såväl bland kunder som medlemmar och har en gedigen erfarenhet inom servicebranschen.

Under många år har hon arbetat utomlands med bland annat ansvar för kundrelationer, leverantörer och affärsutveckling. Erfarenheter som redan kommit våra kunder och medlemmar till nytta då hon sedan start varit en drivande kraft i arbetet med att utveckla vår kundservice. Ett arbete och en ambition som hon kommer att ta med sig in i den nya rollen.

Att HSB Södertörn rekryterar en ny förvaltningschef har sin bakgrund i att Jimmy Bergman tillträder som vd 7 maj 2020.

– Jag är mycket glad över att ha kunnat rekrytera Jenny som min efterträdare, säger Jimmy Bergman. Det är ett styrkebesked att vi som organisation nästan kan vara självförsörjande vid förändringar i ledarskapet. Självklart innebär det omställning i organisationen när medarbetare får nya roller, men jag ser bara fördelar med att vi även denna gång kunnat rekrytera internt.

– Jag är jätteglad och ödmjuk inför den nya rollen och känner en stor stolthet för förtroendet att leda förvaltningsverksamheten, säger Jenny Langone. HSB Södertörn har redan i dag en stabil grund med lojala kunder och engagerade medarbetare, men jag hoppas att min förmåga att sätta kundens upplevelse främst parat med min långa ledarskapserfarenhet, kommer att bidra till att lyfta förvaltningsverksamheten ytterligare. Jag vill fortsätta att bidra till att förvaltningen bibehåller ett starkt kundförtroende och att HSB Södertörn tillsammans med kunder, medlemmar och medarbetare tar förvaltningsverksamheten till nästa nivå. Och det kommer vi att göra genom smartare och mer värdeskapande tjänster. Visionen är naturligtvis att göra HSB Södertörn till det självklara valet för både medarbetare och kunder.