Trots att vi befinner oss i extraordinära omständigheter arbetar vi för att upprätthålla vår leverans. All vår personal (som är vid god hälsa) vid samtliga kontor är tillgängliga precis som vanligt – även om vi i dagsläget strävar efter att minska fysiska möten.
Vi arbetar som vanligt men under ovanliga former. Konkret innebär det här att personal som med hänsyn till verksamheten kan, bör arbeta hemifrån under en tid framåt. Vår omställning till moderna arbetssätt har gjort att vi står väl rustade distansarbete. Möten som kan genomförs i första hand via telefon eller videolänk.
All vår personal arbetar förebyggande för att undanröja risk för smittspridning. Personal som rör sig ute bland boende stöttar också de boende i att minska risken för smittspridning genom att säkerställa ett gott hälsoläge hos den/dem man besöker.
Vår planerade programverksamhet; till exempel utbildningar och redan beslutade tematräffar flyttas från och med idag, tisdag 17 mars, fram i tiden. Vi återkommer med nya datum allt eftersom.
Som kund kan du känna dig trygg om du tar emot besök från vår personal eller genomför möten med dem. Vi följer de råd och föreskrifter som finns och har arbetat förebyggande sedan utbrottet av covid-19 blev känt.
HSB Södertörn har arbetat förebyggande sedan utbrottet blev känt för att trygga medarbetares och kunder hälsa. Har du frågor om hur det arbetet gått till är du välkommen att kontakta oss.
HSB Södertörns ledningsgrupp träffas löpande och fattar beslut utifrån tillgänglig myndighetsinformation.
Vi vill därför igen påminna om vårt digitala kund– och boendegränssnitt; Mitt HSB. Där kan ni hitta den mesta informationen ni behöver oavsett om det gäller ditt boende eller en roll som förtroendevald eller HSB-ledamot.
Och självklart finns vi på mail, telefon och via digitala lösningar för videosamtal.