Felanmälan skall göras till fastighetsgruppen om det är fel på något i de gemensamma utrymmena eller är fel på ventilation, värme eller stopp i de gemensamma avloppsledningarna.
Felanmälan på den utrustning som skall underhållas av lägenhetsinnehavaren får göras av lägenhetsinnehavaren till en kompetent firma. Se stadgarna för att få råd. Rådfråga fastighetsgruppen om firmor som vi har utnyttjat.. Riksbyggen sköter från och med 2022-02-01 vår tekniska förvaltning, om ni vill utnyttja dem så går det att göra felanmälan på telefonnr 0771-860860. Observera att det är då lägenhetsinnehavaren som har betalningsansvar. Vi är fortfarande en HSB-förening så HSB:s riktlinjer om vem som ansvarar för vilket underhåll i lägenheten gäller fortfarande. Se foldern från HSB där det tydligt beskrivs vad som är brf:ens ansvar och vilket ansvar lägenhetsinnehavaren har.
HSB:s riktlinjer om vem som ansvarar för vilket underhåll i lägenheten.