Det digitala bokningsystemet har en IP-adress som ändras och förnyas till ett ny IP-adress när fastigheten på Johan Nybergsväg drabbas av strömavbrott. Det medför att styrelsen måste efter varje strömavbrott informera alla medlemmar om den nya adressen och det är et ogörligt och onödigt arbete.
Efter kontakter med Telenor och Norrskydd fick styrelsen ett förslag att installera en fast IP-adress vilket genomfördes lördag den 18 november. Det betyder att vid nästa strömavbrott används återigen samma fasta IP-adress. Styrelsen behöver därmed inte dela ut nya lappar med ny IP-adress så snart det blir strömavbrott.
Information har delats ut i postlådorna idag den 20 november samt skickats ut digitalt till era e-postlåder. 35 av föreningens medlemmar fick ej denna digitala information i och med att de inte har registrerat e-post och telefonnummer i Mitt HSB. Alla som inte har registrerat sin telefon och e-post adress har fått ett speciellt riktat informationsbrev om hur de ska gå till väga för att göra registreringen på MItt HSB. Styrelsens medlemmar kan vid behov hjälpa till. Det förenklar väldigt mycket om informatonen kan skickas ut digitalt istället för utdelning av brev i brevlådorna.
Mvh
Styrelsen