Boendeinformation

Avfallshantering

Föreningen är för närvarande inte ansluten till någon kommunal källsortering. Du kan med andra ord slänga allt avfall i soptunnorna som inte ska till miljöstation.
Det finns ett kärl vid gaveln mot Untragatan och ett vid gaveln mot Marmagatan.

Bredband

Vi har ingen gemensam lösning för detta. Du löser det själv med exempelvis ADSL eller Com Hem

Miljöstation

Närmaste station finns på Fleminggatan, 50 meter västerut.

Felanmälan

Kontakta vicevärd om något är trasigt och som föreningen är ansvarig för.

Vid akuta allvarliga fel kvällar och nätter kan du ringa till SOS Alarm, telefon: 026-16 18 00. Om felet inte är föreningens ansvar att åtgärda kan du få stå för SOS Alarms kostnad.

Kabel-TV / Com Hem

Vid problem med tv-nätet i föreningen kontakta Com Hem felanmälan:
E-post: kundservice@comhem.com

Digital-TV och nya TV-kanaler

Övergången till marksänd digital-TV berörde inte oss eftersom Com Hem även i fortsättningen sänder kanalerna analogt i sitt kabel-TV-nät.

Parkering

Parkering är endast tillåten på markerade platser inom fastigheten. Fordon får dock uppställas vid pågående i- och urlastning, men skall då vara under uppsikt så att utryckningsfordon och sopbilar ej hindras.

Skadedjur

Vi har inga speciella avtal för detta. Kontakta vicevärd om du upptäcker något.