Då finns tillfälle att träffa någon i styrelsen för att till exempel ställa frågor, skriva på avtal och andra dokument som behöver lämnas in.
När samlingslokalen är återställd kommer Expeditionen att flytta tillbaka dit.
Vi är en administrativ styrelse. Triennium är det företag vi valt till att sköta den praktiska delen. De har hand om felanmälan från boende, har tillsyn över våra gårdar och hus, klipper gräs, skottar snö, sandar, reparerar mindre skador.
Felanmälan från boende ska gå genom Triennium.
Ärenden som ni kommer till expeditionen kan vara för att söka p-platser, garage, uthyrning av samlingslokal eller gästrum. Det är viktigt att hålla reda på ansvarsfördelningen mellan boende och föreningen. I slutändan handlar det om var kostnaden ska läggas.
Det finns en bra broschyr från HSB, heter Vem ansvarar över vad, den broschyren har vi beställt och ni kommer alla att få den i era postfack. Där ser ni hur ansvarsfördelningen ser ut när man bor i en bostadsrätt. Vi i styrelsen finns alltså inte till för att fixa praktiska uppgifter boende, vi är en bostadsrättsförening där vi alla har eget ansvar över sin lägenhet samt ett delat ansvar över husen/föreningen.
Vår information till boende sker genom månadsblad samt vår hemsida och även på anslagstavlan vid entrén. Vid snabb info som gäller det allmänna sätter Triennium upp lappar på varje port typ upptag av sand, vattenavstängning, OVK (obligatorisk ventilationskontroll).
Information om styrelsen och kontaktuppgifter uppdateras inom kort i trapphusen. Se hemsida så länge.