Felanmälan och beställningar

Vi har alla ett gemensamt ansvar för våra fastigheter. Vi tillsamman ser till att våra hus mår bra.
Det är alltså upp till var och en att felanmäla. Det är inte en vaktmästare eller din granne. Du!
Ett trasigt fönster

Vad är en felanmälan?

Det är allt ifrån en trasig lampa, skadad tvättmaskin, droppande rör, skador i fasaden. Även oväntade sanitära problem.

Vid felanmälan ringer du på telefonnummer 010-303 23 00, både under kontorstid (07:00-16:00) samt under jourtid. Du kan även göra en felanmälan genom att logga in på Mitt HSB eller via formuläret på hemsidan www.hsb.se/sodra-norrland/felanmalan/

Felanmälan på jourtid (icke kontorstid) ska endast göras för sådana åtgärder som omöjligt kan vänta till nästa arbetsdag. Till exempel om din bostads­rätt är strömlös, risk för vattenskada eller VVS-problem. Under jourtid kopplas samtalet vidare till SOS Alarm som kontaktar den reparatör som har jour för åtgärd. Om problemet inte är av akut karaktär kommer SOS Alarm att notera att du ringt och din åtgärd blir vid behov ombesörjd en vardag. Denna tjänst är kostsam, så tänk på att endast ringa jouren i absoluta nödfall.