Om Föreningen

Brf Knekten är en ekonomisk förening som är ansluten till HSB. Vi ansvarar gemensamt för föreningens skötsel och ekonomi. Alla byggnader och mark ägs gemensamt av föreningen.

När man väljer att bo i bostadsrätt ansluten till HSB innebär det ett medvetet val. Det förutsätts att man ska kunna fungera tillsammans med andra förenings medlemmar. Samt att man aktivt ska deltaga i föreningens sysslor.
För den löpande förvaltningen ansvarar styrelsen. Styrelsens ordinarie ledamöter samt suppleanter väljs av föreningsstämman. Där man för övrigt har ett utmärkt tillfälle att påverka de beslut som fattas inom föreningen. På årsstämman som brukar vara i Maj månad går vi igenom det gångna årets verksamhet samt planerar för det kommande året.

Exempel på gemensamma sysslor:
Förutom årsstämman träffas föreningens medlemmar till utlysta arbetsdagar. Som rensa ogräs, kratta, städa i och runt Kvartersgården.

Trädgårdsredskap som alla kan låna finns i redskaps garaget, som är inrett mellan garagen nr 22 och 23. Redskapen skall återlämnas samma dag.

När det gäller den egna lägenheten ansvarar lägenhets innehavaren själv för underhåll.