Även om brf Muraren är en helt nybyggd förening och förväntas fungera felfritt, kan det tyvärr upptäckas fel i lägenheterna eller på de allmänna ytorna. Då är det tryggt att känna till att vi under de närmaste 5 åren har ett generellt garantiåtagande för att avhjälpa eventuella fel.
Så här går felanmälan till
Om du skulle uppleva att något är fel, gör så här:
• ring HSBs felanmälan/kundtjänst på telefon 010-303 23 00 eller gå in på HSB.se och vidare till ”Mitt HSB”.
• uppge namn, adress, lägenhetsnummer (eller var i de allmänna ytorna felet finns), vilken typ av fel det gäller samt om ärendet är akut.
Under kontorstid:
Under kontorstid (vardagar 09-16) så tas ditt samtal/mail emot av våra medarbetare på felanmälan/kundtjänst, för registrering och vidare åtgärd. Om felet är akut (exempelvis vattenläcka, elfel eller avsaknad av värme) kontaktar vi vår entreprenör som då skynd-samt åtgärdar felet.
Ej akuta felanmälningar kommer att samlas ihop och åtgärdas varannan månad. Detta för att minimera onödigt ”spring” hos dig samt för att samordna de felavhjälpande insatsernaså effektivt som möjligt.
Utanför kontorstid:
Akut felanmälan utanför kontorstid görs på telefon 010-303 23 00 och ditt samtal kopplas då vidare till SOS Alarm, som i sin tur kon-taktar berörd part för att avhjälpa felet. Vid dessa tillfällen är det endast akuta fel som kan registreras och åtgärdas.
För icke akuta fel hänvisar vi till vår Felanmälan/kundtjänst, som har öppet under kontorstid (se ovan).