Alla har tillgång till Tele2:s digitala basutbud. Vill man kunna se ytterligare kanaler måste man teckna ett abonnemang med Tele2. Föreningen har uppdaterat sitt kabel-TV nät så att det nu också är möjligt att se HDTV, förutsatt att man har en HD-box.
Det finns också möjlighet att se TV-kanaler från Telenor via vårt fibernät.
FEL PÅ KABELTV:N?
Om du får problem med kabeltv:n (där din tv är ansluten med antennkabel till uttaget i väggen) vid t ex dålig eller ingen bild av grundutbudet prova först med att byta din antennkabel eller prova ett annat uttag i din lägenhet. Hjälper inte det kan det vara fel på en antennförstärkare som sitter i vissa lägenheter och ska se till att signalen är tillräckligt stark till övriga hushåll. Om antennförstärkaren slutar fungera, får du oftast ingen eller mycket dålig bild på några eller alla kanaler. Du som har en antennförstärkare i din lägenhet, ser det genom att det är en större enhet som finns moterad med flera antennkablar (oftast i klädkammaren) vid inkommande bredbandsuttag.
Du felanmäler själv direkt till Tele2:s kundtjänst på telefon: 90 222. Uppge din adress, så får de fram aktuella uppgifter om vårt avtal.